Dag 76: Ferrerios - Palas de Rei. - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu Dag 76: Ferrerios - Palas de Rei. - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu

Dag 76: Ferrerios - Palas de Rei.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan Jan Vincent

15 Juni 2012 | Spanje, Palas de Rey

"Het einde in zicht"
De laatste etappes zijn bekend en gepland. Het wordt echt aftellen met elke dag een kortere etappe. Tenslotte moeten we gaan afbouwen en wordt het vandaag de laatste lange etappe. De camino gaat vandaag door een glooiend landschap en loopt parallel aan de hoofdweg naar Santiago. Het ene moment lopen we op de hoofdweg of het pelgrimspad er net naast; dan weer buigen we af en lopen we door kleine dorpjes, tussen de velden en in de bossen.
In de ochtend lijken we de enige pelgrims op weg naar Santiago maar dat komt omdat we ook vandaag weer als laatste de herberg verlaten. In de loop van de dag wordt het drukker en ontmoeten we de bekende gezichten van de afgelopen dagen. Het lijkt alsof iedereen het wat rustiger aan doet nu het einde in zicht komt. Het geeft ook een dubbel gevoel: enerzijds wil je het bereiken van Santiago zo lang mogelijk uitstellen, want dan komt er een einde aan ons avontuur; anderzijds wil je zo snel mogelijk naar Santiago want dan kan je weer naar huis.
Uiteindelijk lopen we door naar Palas de Rei waar we onderdak vinden in de zevende refuge.
We hebben daarvoor 6 herbergen bekeken en niet goed genoeg gevonden. Worden we op het einde van onze pelgrimstocht nog kritisch op ons onderkomen!?!

• 17 Juni 2012 - 17:38

Nettie Rooijmans-Mee:

Dag peregrino's Jan, Jan en Vincent.
    Met veel belangstelling heb ik jullie tocht gevolgd. Ontzettend knap het tempo waarin jullie dit gelopen hebben, zeker gezien de weersomstandigheden! In 2007 liep ik alleen vanaf St. Jean Pied de Port de Camino Frances in 34 dagen naar Santiago. De plaatsnamen, het landschap, de slaapplekken die jullie beschrijven en de bijzondere ontmoetingen onderweg roepen vele herinneringen op. Blij dat je er bijna bent en jammer dat het bijna voorbij is. Heel dubbel deze gevoelens en erg herkenbaar. Ik wens jullie een goede aankomst in Santiago de Compostela, geniet van de vele "bekende" mensen die je weer zal ontmoeten, van de pelgrimsmis en het afscheid van een bijzondere tocht. en voor straks terug in het Buulse: weer met beide benen op de grond, valt niet mee! Succes en een goede thuiskomst, Nettie