Dag 79: Pedrouso - Santiago de Compostella - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu Dag 79: Pedrouso - Santiago de Compostella - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu

Dag 79: Pedrouso - Santiago de Compostella

Door: JanJanVincent

Blijf op de hoogte en volg Jan Jan Vincent

18 Juni 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

"Santiago!!!!"
Zoals elke dag zijn we als laatsten weg in de "albergue". We hebben immers ruim tijd voor de laatste 20 km. Eenmaal onderweg vragen we ons af of we wel het juiste pad volgen. Er is bijna geen pelgrim te zien, waarschijnlijk is iedereen heel vroeg vertrokken om op tijd in Santiago te zijn voor de pelgrimsmis van 12 uur. We ontmoeten ook vandaag enkele pelgrims die we al eerder hebben leren kennen.
Halverwege passeren we de luchthaven en zien we de vliegtuigen opstijgen, waarschijnlijk met pelgrims aan boord. En donderdag vliegen wij naar huis.
Het is toch een vreemd gevoel nu we weten dat onze tocht er binnen enkele uren opzit, ook vreemd dat het zo rustig was onderweg. We hadden verwacht dat het veel drukker zou zijn. We zijn blij met zijn drieën deze tocht af te maken, samen op het plein bij de kathedraal aan te komen. En bijzonder zijn de ontmoetingen met de pelgrims die net gearriveerd zijn of in de loop van de dag Santiago bereiken. Pelgrims van diverse nationaliteiten: België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Polen, Estland, Canada, Australië, Oostenrijk, Rusland...
En eindelijk ontmoeten we Toon en zijn fietsvrienden, die 14 mei uit Nederland zijn vertrokken.
Na een biertje en een douche wonen we in de kathedraal de pelgrimsmis bij waar het zwaaien van het wierooksvat een bijzonder moment is. Voor we de kathedraal verlaten, steken we nog eerst een kaarsje aan om alle mensen te bedanken die ons geholpen hebben deze tocht tot een goed einde te brengen. Op de eerste plaats zijn dat onze geliefden thuis en alle lieve mensen die ons gastvrij hebben ontvangen. Ook allen die ons op deze fantastische reis hebben gevolgd en met mooie reacties ons gesteund hebben. Wij zijn blij dat wij gedrieën deze pelgrimstocht hier in Santiago op een fijne manier hebben volbracht.

• 18 Juni 2012 - 20:59

Tom:

Fantastisch mannen. Proficiat

• 18 Juni 2012 - 21:01

Frits En Gonnie :

Proficiat mannen.

Wat fantastisch dat jullie deze tocht samen voltooid hebben. Wat zal dat een fijn gevoel geven. Jullie kunnen trots zijn dat je zoveel kilometers in jullie benen hebben zitten.
    Geniet nog van de laatste dagen en welkom weer in Budel.
    Veel groeten Gonnie en Frits

• 18 Juni 2012 - 21:07

Walter En Marlein :

Wat geweldig dat jullie het hebben volbracht! Drie dikke zoenen, gefeliciteerd met deze fantastische prestatie! We zijn trots op jullie!

• 18 Juni 2012 - 21:10

Maria En Martien:

Geweldig jullie hebben het gehaald. Jullie blijven vrienden voor altijd dat kan niet anders.
    Geniet nog van de laatste rustige dagen en een goede thuisreis.

• 18 Juni 2012 - 21:13

Chris En Rie-Jeanne:

Een hele dikke chapeau voor jullie alledrie!
    Geniet nog van de laatste dagen en tot donderdag/vrijdag!!

• 18 Juni 2012 - 21:19

Daniëlle:

Geweldig! Jullie zijn er!
    Genieten jullie nog van de komende 2 dagen en de groeten aan Toon en zijn maten.
    Tot donderdag. xx

• 18 Juni 2012 - 21:37

Tinie En Hannie:

Proficiat, petje af voor wat jullie bereikt hebben.Goede reis terug.

• 18 Juni 2012 - 21:41

Nicole:

Ik doe het jullie niet na mannen! :) Echt super knap en wat een ervaring zal t geweest zijn om dit samen te doen! Gefeliciteerd met deze prestatie! En nu fijn terug naar al jullie fans in NL!

• 18 Juni 2012 - 21:46

Loes:

3werf proficiat

• 18 Juni 2012 - 23:52

Bart:

Gefeliciteerd mannen met jullie fantastische tocht.

Groetjes,
    Bart

• 19 Juni 2012 - 02:53

Tineke:

Hi Jan, Jan en Vincent.

Geweldig jullie zijn er na zo'n fantastische voetreis, wat zal dat een heerlijk voldaan gevoel zijn.
    Proficiat, geniet van de rust in de kuiten en weer een wel thuis.
    De verslagen en de foto's waren (zijn) fantastisch. We konden jullie geweldig volgen.
    Nu weer op naar het budels bier!!

• 19 Juni 2012 - 03:19

Frans En Noor:

Mannen, Proficiat met deze unieke prestatie !
    Geniet er nog even een paar daagjes van!

Frans en Noor

• 19 Juni 2012 - 05:31

Liesbeth En Willem:

Helemaal top dat jullie het gehaald hebben. Genoten van de mooie reisverhalen en de prachtige foto's. Lekker nagenieten en tot ziens in Buul.

• 19 Juni 2012 - 05:53

Rob De Graaf:

Proficiat Pelgrims.

Wat een prestatie hebben jullie geleverd. Deze tocht samen zal altijd op jullie harde schijf blijven als een onvergeteliijk moment. Hieruit zal wel een vriendschap ontstaan zijn voor het leven.
    We hebben ook in Belgie met spanning de reisverslagen gevolgd en van genoten.

Nogmaals ene dikke proficiat en welkom terug thuis.

Rob

• 19 Juni 2012 - 06:06

Lily :

Ik moest ff een piepklein traanje wegpinken...KEI GOED!!!!!!!!!!!!!
    Petje af...onee, hoedje af...!
    Tot snel x

• 19 Juni 2012 - 06:21

Marcel Maertens:

Beste JJV, hartelijk gefeliciteerd met het bereiken van deze fantastische mijlpaal.
    Ongetwijfeld de tocht van je leven geweest.
    Wat een prestatie.

Marcel Maertens ( collega Jan Indencleef )

• 19 Juni 2012 - 06:23

Ties En Sandra:

Geweldig! Wat een prestatie.
    Geniet nog van de laatste dagen daar en een hele goed terugreis!

• 19 Juni 2012 - 06:24

Janus:

Ik heb je de ganse reis gevolgd. Een grote prestatie, Proficiat

• 19 Juni 2012 - 06:26

Gwenda:

Goedemorgen! Dat moet een nieuw gevoel zijn geweest! Zoveel gelopen je dacht dat er geen eind aan kwam en dan ben je er...
    Ontroerend hoor! Ik zal jullie verhalen missen..het gaf structuur in mijn mailbox kijken.
    Voor Vincent,leuk ik zie je zaterdag nemen we er,jij wrschnlk een biertje,en ik een sapje ;-) op!
    groetjes,Gwenda

• 19 Juni 2012 - 06:28

Gerrit En Nel:

Van harte proficiat geweldige prestatie ,het lijkt me echt geweldig als je het eindpunt bereikt hebt. Geniet nog van de laatste dagen en misschien tot donderdag.Jullie mogen trots zijn!!!!!!!!!!!fantastisch!

• 19 Juni 2012 - 06:58

Mariet:

Jan, Jan en Vincent,
    gefeliciteerd met het behalen van jullie tocht naar Santiago.
    Prachtige reisverslagen. Kwamen bij mij veel herinneringen boven aan onze tocht er naar toe.

• 19 Juni 2012 - 07:02

Ria:

Helemaal geweldig.
    Ik ben apetrots op jullie alle drie.
    Tot overmorgen (heel fijn om te schrijven)!!!!
    Groetjes,
    Ria.

• 19 Juni 2012 - 07:05

Alexander En Dorine:

Proficiat! Wat een fantastisch gevoel moet dit voor jullie zijn! Geniet nog even na. Wij wensen jullie alvast een goede reis naar huis! Tot ziens in Budel. Groetjes vanuit een zonnig en warm Tirol, Alexander en Dorine

• 19 Juni 2012 - 07:56

André:

Beste Vincent, Jan en Jan, geweldige prestatie.
    Zo'n afstand in dit tijdsbestek.
    Maar daar ging het niet om.
    Desondanks blijft het een mooie prestatie en zeker een diploma waard. Drie trotse jongens.
    Jullie reis gaf omschrijvingen van de omgeving, de contacten, het verblijf. Op het laatst kwam er wat reflectie. Da's mooi. Ook dat mag gedeeld worden. Verder veel foto's van auberges, dorpjes, mannelijk gezelschap, godshuizen en landschappelijk schoon. Jullie fotorapportage eindigt uiteindelijk met het element dat ik de hele reis gemist heb (op enkele tandeloze exemplaren na). Daar zijn ze dan. De vrouwen. Wel wat over gehoord maar nooit mogen aanschouwen. Dat maakt het verhaal compleet.
    De aankomst in Santiago en de beleving daarvan moet geweldig zijn geweest. Helaas ben ik er niet bij als jullie thuiskomen maar ik zal jullie zeker een keer treffen op een later datum. Goede reis terug.

• 19 Juni 2012 - 10:33

Kas, Fleur, Marieke :

Lieve opa,
    Wij zijn blij dat je er bent.
    Overmorgen kom je thuis.
    Daarom zijn wij blij.
    Kus van kas

Hiep hoera, opa is in Santiago.
    Ik vind het heel erg knap van jou opa.
    Tot donderdag dikke knuffel en kusjes van fleur

Veel liefs en proficiat ook voor Jan en Vincent

• 19 Juni 2012 - 11:30

JOHN,TINY TAF:

HET IS VOLBRACHT[GENISSIS 3]GEWELDIGE PRESTATIE!!WE ZULLEN DE DAGELIJKSE NIEUWTJES MISSEN.
    INMIDELS IS ONZE VOCABULAIRE UITGEBREID MET:WAT HEBBEN WE HET GOED EN EEN EENVOUDIGE,DOCH VOEDZAME MAALTIJD.
    GOEIE VLUCHT TERUG NAAR HET BUULSE EN MAAK ER MAAR EEN LEUK FEESTJE VAN.
    TOT ZIENS,HOORS,SCHRIJFS
    JOHN,TINY EN OS HEUNTJE TAF.

• 19 Juni 2012 - 12:45

William De Leeuw:

Dag heren, een prachtige prestatie hebben jullie geleverd. Ik hoop dat julie nog even daar kunnen nagenieten van deze prestatie en dan weer terug naar ons druilerig (maar dat kennen jullie wel, zoals ik uit jullie verslagen kan lezen) Nederland. Petje af!!!!

• 19 Juni 2012 - 14:31

Digi-J:

J&J&V: Van harte gefeliciteerd met het behaalde resultaat !!!

• 19 Juni 2012 - 15:01

Wim Vereschildt:

Beste Jan, jan en Vincent.
    Mijn naam zal jullie niets zeggen maar wij (Koos en ik ) hebben jullie ontmoet gedurende enkel dagen voor Burgos en wij noemde jullie de "Budel-express" en jullie hebben veel indruk op mij gemaakt (wij hebben ieder ook nog € 10,00 geschonken aan het goede doel van Jan, misschien herinneren jullie ons nu): Koos is helaas in sahagun moeten afhaken met een ernstige spierontsteking in de rug en ik ben momenteel in Pedrouzo en hoop donderdag met dochter en kleinzoon in santiago te ontmoeten.
    Groeten van Wim

• 19 Juni 2012 - 16:10

Mieke:

Mannen, diep respect en bewondering voor jullie! Gefeliciteerd!!!,

• 19 Juni 2012 - 16:39

Rinie En Jen:

Hé Mannen: In één woord GEWELDIG. Proficiat met deze prestatie!
    Rust uit en vergeet vooral niet te genieten.
    Bedankt voor de mooie verhalen!
    Wel jammer dat jullie er nu al zijn. We kunnen nu niet meer genieten van jullie fantastische verhalen met bijbehorende foto's. :-)

Groetjes en tot ZIENS,
    Rinie en Jen.

• 19 Juni 2012 - 17:41

Nicole:

Dit hebben jullie fantastisch gedaan! Proficiat! Geniet er nog even van en dan lekker weer terug naar de familie en vrienden. Voor mij waren jullie een grote inspiratiebron om ooit, en ik hoop binnenkort een keer, ook deze tocht te ondernemen. Bedankt voor jullie mooie verhalen en foto's. Groet uit Sint Anthonis. Nicole

• 19 Juni 2012 - 18:18

Marc:

Respect... Fantastische prestatie! We zien jullie snel en dan doen we nog een pilsje.. (alhoewel ik vermoed dat daar geen tekort aan is geweest)

• 19 Juni 2012 - 18:29

Riet En Harrie:

Proficiat, geweldig!!! Tot heel gauw...

• 19 Juni 2012 - 18:59

Ver.Oud Med.Zweegers:

Vincent, Jan en Jan,

Ene dikke proficiat met deze geweldige prestatie.Als niet lopers vonden wij het al ontroerend op de Plazza de Santiago te staan en de lopers en fietser binnen te zien komen,wat moet dat niet een geweldig gevoel voor jullie zijn geweest die binnenkomst!!!!
    Nogmaals van harte gefeliciteerd ook namens de Vereniging van Oud Medewerkers Zweegers die zeker een plaatsje voor jou over heeft Vincent!!!en neem maar een paar lekkere pinten ze zijn er een stuk goedkoper dan hier.
    Wij wensen jullie nog een paar fijne dagen in Santiago en een behouden terugreis.
    en mocht er ooit een evaluatie komen Vincent we horen het graag het verhaal zal we te lang zijn om zo maar even bij Kuhn binnen te wippen.
    groetjes
    wim en thea

• 19 Juni 2012 - 19:16

Fam. Bruinenberg:

Vincent, Jan en Jan,
    Een diepe buiging voor deze prestatie. Geniet nu en straks van alle indrukken die jullie hebben opgedaan en van het spoor van voetafdrukken dat jullie achtergelaten hebben.
    De Nijmeegse Vierdaagse is vanaf nu een peuleschil voor jullie. We komen jullie aanmoedigen bij de pontonbrug over de Maas in Cuijk.....Tot dan!
    Een goede thuisreis en een warme hereniging met jullie geliefden toegewenst.
    Hartelijke groeten.

• 19 Juni 2012 - 19:23

Els:

Imuchas felicidades !!!!!!
    Wat een geweldige prestatie in zo'n korte tijd. Bijna 2 weken sneller als gepland
    samen de finish gehaald. Geniet nog een paar dagen en dan zullen jullie met open armen
    door het thuisfront ontvangen worden.

• 19 Juni 2012 - 19:50

Johan En Mieke:

Wat een prestatie! Geweldig!Nog even genieten en dan een goede terugreis.

• 19 Juni 2012 - 20:02

Ryan:

wat een superprestatie. En ook een groot geluk om dit te kunnen en mogen doen. Want je loopt niet alleen. Een heel fijne thuiskomst!

• 19 Juni 2012 - 20:26

Simone:

Proficiat! Het was echt super leuk om dagelijks mee te lezen met jullie 'ontberingen'. Geniet nog van de laatste dagen an een goede reis terug naar Budel!

• 19 Juni 2012 - 22:11

Fam. Stals Budel-sch:

SUPER, wat een prestatie van jullie drie, dat nemen ze jullie niet meer af!!
    Leuke verslagen gelezen, mooie foto's, een geweldige tocht. Wat een ervaring.
    (ps neysen is alleen voor de middag open, mocht je nieuwe zolen nodig hebben. ha ha )
    Proficiat!

• 20 Juni 2012 - 04:56

Ad En Frank:

Geweldige prestatie...proficiat

• 20 Juni 2012 - 06:45

Kees En Thea:

Hallo mannen!!!!

Wat een geweldige prestatie!!!!
    GEFELICITEERD!!!!!
    Wat zullen jullie een goed gevoel hebben nu jullie dit bereikt hebben.
    We wensen jullie een goede terugreis en zien jullie snel in Budel/ Schoot of ergens om jullie verhalen te horen. Dat lijkt ons erg leuk!!

Groetjes, Kees en Thea.

• 20 Juni 2012 - 07:09

Marijke De Koning:

heren, wat een prestatie, fantastisch en proficiat, het was een genot jullie reisverhalen te lezen en jullie zo te volgen, nou mogen wij , wij starten in april 2013, we moeten nog wel kijken hoe wij ook zo'n weblog kunnen opstarten en bijhouden. geniet en dwell nog even in dit gelukzalig gevoel, met groet en een veilige thuiskomst. Marijke de Koning uit venlo.

• 20 Juni 2012 - 07:50

Ton Dijkmans:

Van harte gefeliciteerd mannen! Ik zal jullie verslagen en foto's missen! Misschien volgend jaar naar Rome?

• 20 Juni 2012 - 08:50

Marco:

Geweldig heren!

Ik hoop (zie) dat jullie genoten hebben van de reis.

Alvast weer welkom terug (morgen dan toch :-)

Marco

• 20 Juni 2012 - 18:27

Rian:

Proficiat mannen! Respect!
    Drie hele dikke XXX

• 20 Juni 2012 - 19:14

Bert En Mieke:

Jan, Jan en Vincent.
    Van harte gefeliciteerd met deze prachtige prestatie. Samen uit samen thuis.
    Geniet van je belevenissen, ontmoetingen, ervaringen en herinneringen, opgedaan tijdens deze tocht. Jullie persoonlijke rugzak zit er vol van.
    Het was mooi om jullie verhalen te lezen, het bracht bij ons ook weer veel herinneringen naar boven. We wensen jullie een rustige en goede terugreis en een fijne hereniging met jullie families.
    Groetjes Bert en Mieke.

• 20 Juni 2012 - 20:02

Jan En Martine :

Een heel dikke proficiat voor jullie prestatie!!!
    Zeker weten dat dit iets is waar jullie je hele leven met veel genoegdoening op zullen terugblikken.
    Voor de rest, behouden thuiskomst, en hopelijk tot ziens.

Met vriendelijke groeten,
    Jan, Martine, Nele en Dorien van het "Mussenburghof" uit Bree.

• 29 Juni 2012 - 14:22

Merle Ann Vd Zande:

Hebben bericht gehad van jullie veilige thuiskomst.
    Van harte geluk gewenst met jullie prachtige tocht.
    Wij vertrouwen er op dat jullie veel ZEGEN hebben meegebracht voor ons allemaal.
    Veel liefs, ook namens Hans.