Dag 80/81: Fisterra - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu Dag 80/81: Fisterra - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu

Dag 80/81: Fisterra

Door: JanJanVincent

Blijf op de hoogte en volg Jan Jan Vincent

20 Juni 2012 | Spanje, Fisterra

Het einde.
Fisterra in Gallicie, in het Frans heet het Finisterre. Het betekent het eind van de wereld.
Het is een mooi gevoel dat eeuwen geleden de mensen echt dachten dat ze op de rand van onze aarde stonden.
Wij genoten van de frisse zeelucht, prachtige uitzicht over de Atlantische Oceaan en de grillige rotsachtige kust. Jammer dat het verboden is om je kleren te verbranden en dan helemaal opnieuw het leven in te stappen. Wij houden ons natuurlijk aan het verbod.
Met het bezoek aan Fisterra eindigt onze pelgrimage.
Wij hebben van jullie genoten en aan de aantallen reacties te zien jullie van ons.
Wij vliegen morgen naar huis en met ons onze schitterende ervaringen van de afgelopen 80 dagen.
Wij verheugen er ons op.

En het goede doel?
Iedereen bedankt voor het geweldige bedrag dat al binnen gekomen is op de rekening voor de Indiase school.

• 20 Juni 2012 - 14:08

Jeanne Van Oss:

Dag Jan mn in de cleef en jan en vincent
    Geweldig dat jullie het volbracht hebben. Wat zullen jullie er een levensles van overhouden
    Het zal jullie levens ongetwijfeld veranderd hebben en eranderd houden.
    Het lezen va de reisverslagen was een genot.
    Tot ziens Jan bij NK
    Groet

• 20 Juni 2012 - 14:10

Marco:

Wauw.......

En nu naar jerusalem....of wordt het weer Nijmegen?

Greotjes, Marco

• 20 Juni 2012 - 14:21

Maarten:

Chapeau heren! Chapeau.

Geweldig dat jullie dit gedaan hebben. Succes met de terugreis en de terugkeer.

• 20 Juni 2012 - 14:33

Huub En Leny Mathijs:

Jan, Jan en Vincent,

Via deze site hebben we meerdere malen jullie wandeling gevolgd. Prettig om te lezen wat jullie meemaakten en ervaarden.
    80 dagen weg uit het Budelse/Schootse land is niet mis.
    Geniet van de terugreis. deze ervaring zal jullie nog heel lang zo niet voor altijd bij blijven.

Groeten en tot ziens,
    Huub en Leny

• 20 Juni 2012 - 15:32

Frans Vd Berg:

VJJ

Gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie. Ik heb jullie tocht vanaf het begin gevolgd en heb hier mijn drive gevonden om volgend jaar, mits ik werk heb, de tocht te gaanlopen vanuit Houten.

Frans

• 20 Juni 2012 - 15:49

John,tiny,taf:

Hoi beste drie,
    Drie maal bravo, geweldig wat een prestatie. Vanaf het moment dat we jullie ontmoet hebben, in het franse La Rèole, bij die mooie molen, heb ik er geen minuut aan getwijfeld of jullie deze tocht zouden afmaken. Jullie waren zo gedreven en enthousiast, kei goed.
    Heel veel groetjes en wie weet tot ziens in Budel, Bellenaves, of waar dan ook. Houdoe !!!!!!!!!

• 20 Juni 2012 - 17:30

Harry De Laat:

Een geweldige prestatie mannen!!
    Ik zal jullie reisverhalen gaan missen. Goede reis morgen en tot ziens.

• 20 Juni 2012 - 18:03

Lutgarde En Nico:

Geweldig wat jullie gepresteert hebben, wij hebben jullie vanaf de start iedere dag gevolgt.
    We zullen jullie verhaal van iedere dag missen.
    proficiat vanuit Lommel!!!

• 20 Juni 2012 - 18:06

Teun Kosman:

Heren, proficiat met deze geweldig mooie prestatie!!

Heb de reisverhalen met veel plezier gelezen!!

• 20 Juni 2012 - 18:36

Thea:

GEWELDIGE PRESTATIE.. Vincent, Jan en Jan van harte gefeliciteerd. Jammer dat het afgelopen is, wij gaan jullie (verhalen) missen. Nu thuis lekker nagenieten! Heel veel groeten van de Loonse vrouwen.

• 20 Juni 2012 - 20:17

Loes:

GEFELICITEERD GEFELICITEERD GEFELICITEERD

• 20 Juni 2012 - 20:24

Vrony En De Rest:

Fijn....morgen weer thuis!

• 20 Juni 2012 - 20:52

Les Belges De Namur :

FELICITATIONS à vous 3 !!!
    Quel bonheur vous devez ressentir au bout de ce chemin mythique, exceptionnel !

Nous garderons pour toujours un bon souvenir de la soirée vécue avec vous à Zariquiegui . Que de belles rencontres sur ce chemin .

Merci de nous avoir permis de vous suivre sur ce blog .
    Bon retour dans vos familles . On pense à vous .

Sophie, Georges, Jacques, Pierre ( le boss ! ) et Thérèse

• 20 Juni 2012 - 21:02

Les Belges De Namur:

A vous aussi
    Pelgimvrienden " for ever" !!!

• 20 Juni 2012 - 21:02

Emmy En Sjaak:

Een dikke proficiat van ons .
    Onze pet af.

Groetjes tot in Budel.

• 20 Juni 2012 - 21:26

J EN C BOUWER:

GEWELDIGE PRESTATIE !!!!

• 20 Juni 2012 - 21:55

Lia :

Jan, Jan en Vincent, hartelijk gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie en bedankt voor de mooie dagelijkse verslagen. Ik las jullie laatste verslagen in Vancouver terwijl we zaten te wachten op onze vlucht naar Amsterdam, zo ver weg en toch dichtbij.
    Groetjes uit Heythuysen en tot ziens, Lia

• 21 Juni 2012 - 07:04

Ton Dijkmans:

Na zo'n geweldig avontuur, zal het niet meevallen om weer te wennen aan het gewone leven. Maar: wij zullen jullie helpen om het ritme niet helemaal kwijt te raken. Budels Bier lijkt me uitstekend geschikt daarvoor.. :-)
    Tot gauw!

• 21 Juni 2012 - 09:45

Dré En Ann:

Hallo mannen,

Gezien wij de eerste dag van jullie tocht even hebben mogen meebeleven, kunnen we het niet laten jullie op deze laatste dag onze welgemeende felicaties over te maken!
    Ook wij lazen dagelijks jullie werdervaren en inderdaad, wij zullen dat ook gaan missen.
    Wij wensen jullie een behouden terugreis toe en geniet van het thuiskomen!
    Jan, wellicht tot binnenkort!

• 22 Juni 2012 - 13:28

Diana Hennen:

Welkom thuis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 22 Juni 2012 - 16:05

Jo Knoups:

Beste Vincent, Jan en Jan.

Van Harte gefeliciteerd met het bereiken van Santiago.
    Het moet een vreemd gevoel zijn geweest de ochtend na aankomst niet meer te hoeven wandelen.
    Het is een imposante prestatie een ankerpunt in jullie leven.
    Ik neem aan dat het niet bij deze reis blijft maar dat ook Rome en Jerusalem jullie kunnen verwachten.
    Om met Wim Sonneveld te spreken "Jullie kunnen op deze mijlpaal plaats nemen en een saffie opsteken.
    Geniet van de herinneringen.

Jo Knoups

• 22 Juni 2012 - 19:26

Ivar:

Hey
    trots!!! zo knap dat jullie het gedaan hebben!!!

• 27 Juni 2012 - 10:04

Roberto Y Elsa :

Great! and congratulations, you reach your goals!!!
    We have been following your "camino" to Santiago and Finisterre since day 57... it has been great... and you are a very good reporter.
    Roberto y Elsa... your "hospitaleros" in the "albergue parroquial de Logroño"

• 01 Juli 2012 - 15:20

Dyon En Roland:

He Jan en kameraden,
    Mooie reis gehad! Mooi dat jullie weer goed thuis zijn gekomen. Ze zullen jullie wel gemist hebben. Wij zitten ondertussen in Indonesie en dachten even terug aan vorig jaar, zo samen in een internetcafeetje erg ver weg van huis. We dachten eens kijken hoe het er met jan voor staat.
    Groetjes, Roland en Dyon natuurlijk namens de hele groep!
    (www.globalexploration.nl)

• 01 Juli 2012 - 15:30

Roland En Dyon:

He Jan, we zien net je berichtje op de site. We gaan het morgen weer voorlezen! Wat heb je een flinke baard op die laatste foto's. DIe is er ondertussen zeker alweer af?
    Groet

• 12 Juli 2012 - 17:59

Sam En Josi Olloy:

geweldig dat jullie 3 tjes tot het einde zijn gegaan !!!!!!!!!!!!!!!!proficiat.
    en wij hopen echt om jullie nog eens te zien altijd welkom................