Dag 78: Ribadiso - Pedrouzo - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu Dag 78: Ribadiso - Pedrouzo - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu

Dag 78: Ribadiso - Pedrouzo

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Jan Jan Vincent

17 Juni 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

Zelfs tijd voor een fotosessie.

Na een overnachting in een prachtige albergue, met voor ons zelfs een 4 persoonskamer, stond er voor vandaag een wandeltocht van wel 22 km op de planning.
We moeten al snel constateren dat het drukker geworden is onderweg. Gisteren in Melide zijn de wandelaars van de Primitivo ook op onze route erbij gekomen, vandaag vanaf Arzua de wandelaars van de noordelijk route. Gezellig, weer nieuwe verhalen over de andere routes!
Zo hebben we bijvoorbeeld Jacques uit Son (geboren in Enschede) ontmoet. Ook hij is van huis uit vertrokken, maar hij heeft de noordelijke route en de Primitivo gelopen. Hij vermaakt ons met prachtige vehalen.
Op deze korte etappe lopen we veel door prachtige bossen met eucalyptus- en inheemse bomen. Op een van de mooie bospaden hebben we zelfs tijd voor een fotosessie. Het leek ons leuk om onze voeten en benen eens vast te leggen.....
Al vrij vroeg komen we aan bij onze albergue voor vannacht. Weer een prachtig onderkomen voor ons, nederige pelgrims.
We gaan er nog een gezellige avond van maken, ter voorbereiding op onze aankomst morgen!

• 17 Juni 2012 - 19:50

Elly Van Tiel-strick:

Heren uit Budel,
    Ik heb jullie (niet elke dag !) gevolgd op jullie tocht naar de heilige Jacobus (of Santiago!).
    Diep respect, de zegen hebben jullie dubbel en dwars verdiend.

Voor straks een behouden thuiskomst.

Elly

• 17 Juni 2012 - 19:52

Marieke:

Hoi pap,
    Nog een fijne vaderdag, ook voor Vincent en jan.
    Bellen lukte even niet, maar donderdag praten we bij.
    Veel liefs marieke

• 17 Juni 2012 - 20:14

Ge En Ann Beenders:

hallo stoere mannen, geweldige prestatie diep respect voor jullie, ongelooflijk!!!!!!!!!!
    weinig mensen doen jullie dit na, dit neem je mee voor altijd in je bagage prachtig!!!bid nog maar een rozenhoeike voor alle lieve familieleden als jullie de eindbestemming bereikt hebben , ook zij kunnen dit goed gebruiken (ha ha)
    nu maar weer vlug naar huis, ik denk dat jullie met open armen ontvangen worden thuis, ps.............en fantaseer nu maar even niets meer "t is goed geweest,
    volgende keer zijn de vrouwen aan de beurt..
    vele groetjes en tot ziens in Budel
    Gerard en Annie Beenders

• 17 Juni 2012 - 21:00

André:

Beste VJ's, Het gaat nu wel erg snel. Drie dagen op één moment binnen. Na de niet onverwachte 3e nederlaag van Nederland even jullie belevenissen "geupdate". Mooi dat ouderwets landelijk gebeuren. Mooi dat jullie nu ook de tijd, het weer en de omgeving meehebben. Mooi om op die manier nog volop van de laatste dagen te genieten. Wel druk onderweg zo te zien. Ik had wel even moeite om de juiste kuiten bij de juiste persoon te plaatsen maar ik neem aan dat het thuisfront daar geen enkele moeite mee had.

• 17 Juni 2012 - 22:17

Rinie En Jen:

Zo pelgrims nog een gezellige nacht ha ha, en morgen heel veel plezier en een goeie aankomst !
    Geweldig !! Gelukkig hebben jullie het beter gedaan dan die Nederlandse voetballers
    maak er een mooi feestje van heel veel plezier.

• 18 Juni 2012 - 06:06

John,tiny,taf:

de laatste wandeling naar santiago!!
    het zal wel een heel speciaal gevoel geven!
    wat een onderneming,wat een doorzettingsvermogen,,,petje af hoor!!
    nu maar even genieten van het einddoel en het resultaat.
    nogmaals,we vonden het leuk jullie even ontmoet te hebben.
    we zullen jullie reisverslagen goed missen
    veel plezier als jullie weer in het ,,buulse,, zijn en wie weet,mogelijk komen we elkaar op deze aardkloot weer eens tegen
    de groetjes,ook aan het thuisfront
    unne dikke proficiat voor jullie drie.
    john,tiny en os heuntje,,,taf

• 18 Juni 2012 - 07:40

Ton Dijkmans:

De laatste loodjes vandaag! Wat moet dat een voldaan, maar ook wel een beetje leeg gevoel geven. Een enorme pluim voor jullie prestatie mannen! En nou zijn jullie mooi op tijd terug om ons te helpen met onze verhuizing... :-)

• 18 Juni 2012 - 07:59

Alexander En Dorine:

Hallo mannen,

Alweer de laatste etappe, niet te geloven. we hebben grote bewondering voor jullie doorzettingsvermogen. Geniet nog van de laatste kilometers!
    Helaas zijn we donderdag niet in Budel om jullie te begroeten, we zitten inTirol.
    Tot over 2 weken!
    Groetjes,
    Alexander en Dorine

• 18 Juni 2012 - 14:54

Nicole:

Wat een fantastische uitdaging zijn jullie aangegaan en wat geweldig dat het "bijna"tot een goed einde is gebracht. Petje af heren! Maar na gedane arbeid is het goed rusten! Dus geniet van die korte etappes en alle verschillende nationaliteiten en verhalen! Succes met de laatste kilometers....... Groet

• 18 Juni 2012 - 16:54

Riet En Harrie:

Op dit moment hebben jullie het einddoel bereikt. Ben zo benieuwd naar het verslag...
    Geweldig. Tot donderdag?

• 18 Juni 2012 - 16:58

Gerrit En Nel:

Ik neem aan dat jullie inmiddels in S d C zijn gearriveerd en hoop dat de aankomst jullie dat heerlijke euforische gevoel heeft gegeven dat hhort bij zo'n geweldige prestatie. Unnen hele dikke proficiat dus. A.s. donderdag ( de dag dat jullie thuiskomen ), is ons Nel jarig. Ik kan me voorstellen dat jullie liever in eigen kring van jullie thuiskomst willen genieten, maar mochten jullie toch nog de onbedwingbare behoefte hebben um er inne te kome vatten, dan zijn jullie van harte welkom.
    Groeten en geniet er nog van de komende dagen.

• 18 Juni 2012 - 17:40

Thea En Kees:

Ha JVJ als ik het goed gelezen heb en mijn reactie mee tel dan zullen jullie inmiddels de eindbestemming gehaald hebben.Geen petje maar Hoedje af.Hartstikke leuk dat het gelukt is en zeker met al die mooie herinneringen.Graag zullen wij ze aanhoren binnenkort.
    Hopelijk hebben jullie bij de laatste kilometers de andere niet vergeten anders moeten jullie weer opnieuw beginnen.Het zal een bijzondere vriendschap opgebouwd hebben waar jullie ,jullie verdere leven op terug zullen kijken.Geniet van de dagen die daar nog komen en hopelijkvan de jaren die hier nog zullen volgen van jullie groot avontuur. Groetjes uit Budel-Schoot

• 18 Juni 2012 - 18:14

Sanne:

Heren,
    Ik hoop dat jullie een fantastische aankomst hebben beleefd vandaag, ik krijg al Kippenvel van jullie verhalen, laat staan wat je krijgt als je écht Santiago binnen loopt.
    Gefeliciteerd met het prachtige resultaat, ik hoop dat ik het jullie een keer na kan doen.

Sanne

• 18 Juni 2012 - 18:15

Piet En José:

Hallo pelgrims
    Eindelijk hebben jullie vandaag jullie einddoel bereikt. Grandioos !!! We zullen jullie interessante reisverslagen gaan missen want het was toch iedere dag weer een leuk intermezzo. Geniet nog van deze triomf en nog een paar fijne dagen gewenst. Misschien zien we mekaar inderdaad donderdag bij onze Nel? Zou leuk zijn !!!! Adios amigos

• 18 Juni 2012 - 19:04

Mart K:

Nogmaals:

Petje af, Chapeau, Mi respeto por vuestra hazaña!

• 18 Juni 2012 - 19:30

Vrony En De Rest:

De mooiste kuiten zijn natúúrlijk van............
    Geniet met z'n allen van de aankomst en de aanwezigheid in Santiago.
    Fijn dat we jou (Vincent) over een paar dagen weer eens lekker vast kunnen pakken.
    En de Jannen natuurlijk ook, daarna.
    Nog veel plezier, laat de plek nog even goed op je inwerken en tot donderdag.