Dag 75: Samos - Ferreros - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu Dag 75: Samos - Ferreros - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu

Dag 75: Samos - Ferreros

Door: Vincen

Blijf op de hoogte en volg Jan Jan Vincent

14 Juni 2012 | Spanje, Portomarín

Nog 100 km te gaan, ieder zijn eigen camino.

Na een teleurstellende voetbalavond op tv, toch een goede nachtrust. Vandaag een tocht van 28 km. We gaan de aanduiding dat we nog 100 km tot Santiago hebben te lopen, tegenkomen. Weer een mijlpaal!
Het weer is prachtig, een zonnetje, een beetje wind en vooral veelal prachtige wandelpaden. Onderweg praten we vaak over wat nu prachtige wandelpaden zijn.
De een geniet van elk kerkje dat we tegenkomen, de andere heeft het na een dozijn kerken wel gehad.
De een geniet van elke ruïne, de ander noemt het op den duur "oude stenen".
De een geniet van alle oude, meestal vervallen en verlaten huisjes, de ander geniet van de nieuwbouw.
Maar wandelpaden, daarover hebben we de meeste meningsverschillen over. De een loopt graag op asfalt, de ander graag op bospaden. Je zou denken, natuurlijk de bospaden! Maar zelden zijn de bospaden ook fijn om over te wandelen, veelal is het een keienweg, rotsweg of een modderpad. En een wolk van bremgeur wordt op den duur door de ander als "weer die wc-geur" benoemd. Zo beleven we de camino (tocht) ieder op zijn eigen manier, met z'n eigen humor en moeten we vaak lachen hoe verschillend we de dag beleven.
Vandaag hebben we, gelukkig voor ieder van ons, prachtige wandelpaden, veelal zandpaden zonder keien afgewisseld met zo nu en dan een asfaltpad......

• 14 Juni 2012 - 19:41

Charles:

je zou haast willen dat het meimeren over vanalles noooooit meer zal stoppen.
    de laatste loodjes en daar de gedachten over ..

• 14 Juni 2012 - 19:42

Maria En Martien:

Beste pelgrims
    Geniet van de laatste kilometers en de rust in jullie hoofden. Nooit geweten dat Samos ook in Spanje ligt wel in Griekenland. De laatste loodjes toi toi toi.

• 14 Juni 2012 - 22:14

André:

Beste VJ's, het loopt op zijn eind. Nog bijna een week om die laatste paar kilometers te volbrengen.
    Moet in 3 dagen te doen zijn. Pak dan een paar dagen om Compostella tot je door te laten dringen.
    Het is wel vervelend om te moeten constateren dat pelgrims op deze route niet alleen een kei meezeulen maar ook spuitbussen om ook hier hun "tag" achter te laten. Disgraceful.
    Goed te zien dat de wegen in ieder geval ruimte laten om ieder zijn eigen weg te laten gaan.

• 14 Juni 2012 - 22:35

Vrony En De Rest:

We kijken uit naar jullie thuiskomst.
    Voor ons Ijn het ook de laatste loodjes.
    Al zijn ze waarschijnlijk wat minder zwaar dan die van jullie.
    Nog even stevig genieten van de natuur, de vrijheid, de verschillende soorten wandelpaden, de vele ontmoetingen, de kerkjes, de ruïnes, de geuren, de zon, de regen, de wind en al het andere dat jullie tegenkomen op een dag.
    Het aftellen is voor ons ook begonnen.

• 15 Juni 2012 - 08:46

Theo:

Hoi Jan, Vincent en Jan
    Nu de laatste loodjes en die wegen het zwaarst!
    Veel succes ermee!

Groetjes
    Theo, Henk, Ton, Johan, Nelly, Ruud en Frank

• 15 Juni 2012 - 12:10

Ad En Frank:

Nog effe.... Na zoveel dagen mag je wel verschillen opmerken ;-) nog effe volhouden en ieder gaat weer thuis op zijn eigen verschillende manier deze mooie herinneringen overdenken!
    Een geweldige prestatie! Dit vergeet je nooit meer, of het nu ruikt naar wc of stinkende kousen, een belevenis als deze neem je mee tot in jullie graf!
    Nog veel plezier de laatste 100 km; een peulenschil!

• 15 Juni 2012 - 12:32

Gwenda:

wat een mooie en leuke foto's;ze vertellen idd een verhaal hoe relatief alles is! Nog even jongens en jullie wereldreis zit er weer op..maar nu nog even niet! Vamos! Viva la Vida!

• 15 Juni 2012 - 18:21

Ryan Frints:

wat een mooie verhalen en foto's. de laatste kilometers door het prachtige Galicië. Ik ben heel benieuwd hoe jullie de aankomst in Santiago ervaren. Mogelijk met heel veel behoefte aan het thuisfront. Ik wens jullie fijne laatste dagen in Spanje en een goede thuiskomst.

• 15 Juni 2012 - 19:02

Riet En Harrie:

Wat is dit weer een schitterend verhaal. Prachtig om te lezen!!! Geniet van deze laatste km's. Wij zijn ook heel benieuwd hoe jullie de aankomst in Santiago gaan ervaren. Dit nemen ze jullie niet meer af. Geweldig mannen. Tot spoedig weerzien in ons regenachtige Brabant....

• 16 Juni 2012 - 08:13

Jan En Els:

GEWELDIG

• 16 Juni 2012 - 08:45

Lysanne Moonen:

Hallo Jan en kammeraden,
    Heel veel succes met de laatste 100km.
    Het is een hele prestatie wat jullie al gewandeld hebben.
    Dit is toch heel wat anders dan vorig jaar in India.
    Groetjes Lysanne

• 16 Juni 2012 - 13:55

Diana Hennen:

Nog ff volhouden heren!!!

Respect! Ik doe het jullie niet na...e

gr diana

• 17 Juni 2012 - 07:46

Suzanne Van Bree:

Wat een mooie fotoreportage ,je krijgt zo echt een indruk van jullie tocht.
    Want die is echt geweldig.
    Door deze verslagen en foto`s beleef ik mijn fietstocht (natuurlijk groot verschil met lopen) nog een keer. En word ik me bewust van de vele indrukwekkende indrukken die ik toen opgedaan heb.
    Ik wens jullie nog een goede tocht deze laatste km en goede aankomst in Santiago.
    Gr suzan