Dag 63: Hontanas - Itero de la Vega - Reisverslag uit Itero de la Vega, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu Dag 63: Hontanas - Itero de la Vega - Reisverslag uit Itero de la Vega, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu

Dag 63: Hontanas - Itero de la Vega

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Jan Jan Vincent

02 Juni 2012 | Spanje, Itero de la Vega

Met sinaasappels naar de top.

Na een hele gezellige avond sta je toch iets minder fris op. We begonnen te lopen in een mooi glooiend landschap op weg naar San Anton. In dit kleine plaatsje is in een ruïne een pelgrimshospitaal gemaakt, heel bijzonder. Na de plaats Castrojeriz keken we omhoog naar de berg Mostelares. Op een afstand van 2 kilometer iets meer dan 100 meter omhoog, 12% klimmen! Boven even rusten en vitamines (sinaasappels) innemen. We hebben ons voorgenomen elke dag minimaal 1 sinaasappel te eten. Wat is dat toch heerlijk na een fikse klim. De afdaling naar Itero was er ook een om niet snel te vergeten, 18%!
We overnachtten in een auberge met prachtige slaapvertrekken en een restaurant, wifi en een zwembad. Achteraf was er beperkt internet, het zwembad was dicht en het restaurant was het enige in de hele omgeving. De stapelbedden waren helemaal oke.
Minder leuk was dat we te horen kregen dat er een 51 jarige Fransman was overleden op zijn kamer. Hij was alleen op pelgrimstocht en het duurde even voordat de politie zijn identiteit had opgespoord. We moesten voor korte tijd het pand verlaten, alles werd heel discreet afgehandeld.
We gingen met een toch wel vreemd gevoel slapen....

• 04 Juni 2012 - 16:46

Patrick De Laat:

zet hem op heren jullie zijn goed bezig!!!