Dag 66: San Nicolas del Real Camino - Reliegos - Reisverslag uit Reliegos, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu Dag 66: San Nicolas del Real Camino - Reliegos - Reisverslag uit Reliegos, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu

Dag 66: San Nicolas del Real Camino - Reliegos

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Jan Jan Vincent

05 Juni 2012 | Spanje, Reliegos

Over stille lange paden, snel thuis.

Na een kwartier lopen vanaf ons gezellige onderkomen even een oponthoud, GSM op bed laten liggen. Teruglopen en toen op naar Sahagun. Een leuk dorpje volop in de voorbereiding van een stierenloop door de straten komend weekend.
Onderweg in Spanje komen we elke dag een pelgrim tegen die de etappes in tegengestelde richting loopt. Vandaag gaan we op de foto met hem. Het blijkt een Belg te zijn die onderweg is met auto en fiets. Hij zet zijn fiets 's ochtends 30 km verder en loopt dan terug naar zijn auto. De volgende ochtend zet hij zijn auto 60 km verder en loopt terug naar zijn fiets en fietst naar zijn auto. De volgende ochtend zet hij zijn fiets weer 30 km verder etc. Wel slim bedacht, maar je loopt dus elke dag tegen de pelgrimsstroom in....
Aangekomen in El Burgo Banero hadden we een keuze, stoppen of doorlopen naar Reliegos. De laatste uren liepen we al naast een saaie weg en doorlopen zou nog 13 km saaie weg zijn. We kozen voor doorlopen om zo morgen meer tijd te hebben in Leon.
Al lopend door het noorden van Spanje zijn we veel nieuwe asfaltwegen tegengekomen. Mocht de economie weer goed aantrekken, dan is het wegennet al (meer dan) in orde.
Zo werd het dus een wandeldag naast of over het asfalt waarover we ongeveer 5 auto's per uur tegen kwamen, maar ook een wandeldag waarop we 38 km hebben afgelegd.....

• 06 Juni 2012 - 15:58

André:

Beste VJ's,
    Heb me nooit gerealiseerd dat het Noorden van Spanje een vulkanisch gebied is waar asvalt. Daarentegen zijn de asfaltwegen (aangelegd met Europese subsidies) zo te zien volledig asvrij.
    Ik had me die omgeving eerlijk gezegd wat spectaculairder voorgesteld. Lijkt Groningen wel (maar dan zonder koeien). 38 km door zo'n gebied. Je zou er gelovig van worden.
    Jullie verbondenheid aan Ledub en de daarom ongetwijfeld vele kaarsen die jullie onderweg hebben opgestoken met de wens voor weertechnisch goed weekeinde hebben niet geleid tot een volledig zonnige zaterdag en zondag. Mogelijk dat jullie Nederlandse krenterigheid bij het niet bezoeken van Godshuizen waar betaald moest worden geleid heeft tot dit oordeel. De enige manier waarop we daar achter kunnen komen is dat jullie volgend jaar weer een keer lopen en dan wel doen wat jullie nu nagelaten hebben.
    Gegroet,
    André

• 06 Juni 2012 - 16:00

Maria En Martien:

Wat gaat dat snel met jullie vooral op het nieuwe asFalt dat loopt natuurlijk makkelijker.
    We wensen jullie nog veel wandelplezier en geniet van de zon. Hier regent het en we hebben de verwarming aan.

• 06 Juni 2012 - 17:30

Rian:

Ik ben het oneens met André...niet nóg een jaar zonder jullie op het toernooi. Ik had begrepen dat we dit jaar twee dagen mooi weer zouden hebben maar dat was blijkbaar bij jullie.
    Volgend jaar gewoon bij ons blijven. Komt het tempo van werken ook ten goede...;-)
    38 km? Hebben jullie de terugreis weer eerder gepland? Hou ons op de hoogte hè?

• 06 Juni 2012 - 19:36

Tom:

Rian miste dit weekend gewoon de lieftallige woordjes "goedemorgen moppie".
    Mannen, volgende keer weer een fotootje van Spanje hè, niet vanuit de Flevopolder!
    Nog efkes, jammer hè als het einde snel dichtbij komt. Raar gevoel lijkt me.
    Succes jonges! Groet Tom

• 06 Juni 2012 - 20:54

Ad En Frank:

En maar lopen.... Nog fffffffffff

• 06 Juni 2012 - 21:10

Lia:

Beste Jan, Jan en Vincent,

Thea en ik krijgen door het lezen van jullie verhalen “ook de kriebels” en gaan volgend jaar het Pieterpad wandelen.
    Voor jullie een peulenschil 495 km……………..
    Wij weten nu nog niet hoeveel dagen we ervoor moeten uittrekken.
    Schijnbaar lopen veel mensen het in etappes, maar het is onze bedoeling om in een keer van Pieterburen naar Pietersberg te wandelen.

We wensen jullie nog veel succes met de laatste loodjes.
    tot ziens!
    Thea en Lia

• 07 Juni 2012 - 13:30

Rob (Kuhn):

Hei Vinc (en Janne)
    leuke verslagen en mooie foto's voor ons. Het einde in zicht voor jullie.
    Wij wensen jullie nog een mooie tocht.

Gr.
    Rob