Dag 67: Reliegos - Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu Dag 67: Reliegos - Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu

Dag 67: Reliegos - Leon

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan Jan Vincent

06 Juni 2012 | Spanje, León

"Al een beetje afscheid!"
We blijven ons verbazen: Gisteravond laat kregen we nog gezelschap op onze kamer van een Portugees die gemiddeld 50 km per dag loopt. Toen hij bij ons arriveerde had hij 65 km gelopen. Hij loopt van Saint Jean Pied de Port naar Santiago in 15 dagen!
Met de laatste vlakke etappe verlaten we de Meseta, de saaie hoogvlakte met af en toe een dorp tussen Burgos en Leon. Vroeg in de middag komen we aan in Leon waar we afscheid nemen van Cesar, onze Braziliaan en Luiza, onze Poolse. Zij overnachten in een andere herberg en waarschijnlijk zullen we hen niet meer zien, maar op weg naar Santiago weet je maar nooit!
Want ondertussen hebben we bericht van de Sloveense dames dat zij al in Leon gearriveerd zijn. Vreemd eigenlijk, want zij liepen een dag achter ons... Echter nood breekt wet: hun vlucht naar Maribor is donderdag dus hebben zij de laatste dag de trein van Sahagun naar Leon genomen!
's Middags de stad bezocht: de mooie kathedraal, prachtige pleintjes en straatjes en een bouwwerk van Gaudi en 's avonds komt iedereen op straat paraderen, drinkt een kop koffie, een wijntje en eet een hapje bij de vele bars en cafés.
Wij eten 's avonds met de Sloveense dames die we voor het eerst ontmoetten in Roncevalles waar zij vroegen om een foto te maken. Daarna ontmoetten we hen net na Pamplona en zagen hen regelmatig tot vandaag. We nemen afscheid nadat zij een laatste keer verteld hebben hoe mooi Slovenie is en vooral Maribor, de culturele hoofdstad van Europa

• 08 Juni 2012 - 16:01

Lotte:

Lekker gemact onderweg? :)