Dag 68: Leon - Villar de Mazarife - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu Dag 68: Leon - Villar de Mazarife - Reisverslag uit Villar de Mazarife, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu

Dag 68: Leon - Villar de Mazarife

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan Jan Vincent

07 Juni 2012 | Spanje, Villar de Mazarife

Een dag zonder veel ontmoetingen.
Zoals zo vaak waren we vanmorgen niet van die haast-pelgrims. Ook namen we de tijd om nog even in Leon rond te lopen en rustig ergens een ontbijtje te nemen om dan om een uur of 9 aan te lopen. Vooral vandaag leek het dat alle pelgrims, die we de andere dagen een paar keer tegenkwamen, óf heel vroeg vertrokken zijn, óf een andere keuze gemaakt hebben uit de 3 route-opties. We komen vandaag geen bekenden tegen.
Het landschap veranderde vandaag weer in ons meer geliefde heuvellandschap en in de verte doemden de bergen weer op. We zien er weer naar uit. Onze gespierde kuiten willen weer het echte werk doen.
Onderweg passeerden we de grens dat we nog slechts 300 km. hoeven af te leggen. Daar waar andere lopers nog opzien tegen die afstand, beginnen wij al af te tellen:"We zijn er bijna, maar nog niet helemaal." We willen ons een beetje inhouden door per dag niet al te grote afstanden te lopen. Onder onze vele ontmoetingen gedurende de afgelopen dagen werden we af en toe omschreven als "The Dutch train".
Terwijl ik dit zit te typen, zitten we na ons heerlijk pelgrimsmenu tussen Fransen, Spanjaarden, Amerikanen en een luidruchtige Deen, die elkaar in geluid proberen te overtreffen. Als je ze niet zou zien, zou je denken dat ze ruzie hebben. Bijzonder gezellig voor doven en slechthorenden.
Overigens smaakt de koude rode huiswijn ons en de andere gasten heel goed. Onze albergue staat midden in het dorpje en als ik uit het raam kijk, zie ik boven op de kerktoren 3 paartjes ooievaars druk bezig hun kroost te voeren. Heel mooi.

• 07 Juni 2012 - 20:53

Ad En Frank:

Nog geen 300km ... Inderdaad: wij zijn er bijna...echt geweldig!

• 07 Juni 2012 - 21:00

Riet En Harrie:

Geweldig mannen, we lezen jullie verhaal iedere dag en genieten ervan! 300 km wij vinden het nog heel wat, maar gaan jullie maar fijn aftellen.. Nog heel veel plezier onderweg.
    Heel veel groetjes uit Maarheeze.

• 07 Juni 2012 - 21:50

Loes Feron:

Al reageer ik niet vaak, toch lees ik elke dag vol bewondering jullie verslagen. Menigeen, waaronder ik, zouden graag zo'n prestatie willen neerzetten, maar jullie doen het.
    groetjes en heel veel succes met de laatste 300 km.
    Loes

• 08 Juni 2012 - 06:20

Ton Dijkmans:

Nog máár 300 km.... peuleschilletje voor onze tippelaars, toch? Maar: via Google Earth zie ik dat er best nog wel wat bergklassement bij zit! Ach, als je haar maar goed zit... Succes mannen!

• 08 Juni 2012 - 08:46

André:

Beste VJ's
    Dit begint er weer op te lijken. Mooie omgeving, mooie luchten, na een dag wandelen tijd voor een lekkere maaltijd en een goed glas wijn. Wat wil een mens nog meer. Geniet er van.

• 08 Juni 2012 - 16:03

Lotte:

Hier zijn de laatste loodjes erg zwaar, hopelijk valt het bij jullie mee :) succes en geniet er nog van!

• 08 Juni 2012 - 16:11

Adosdanes:

Bon courage, vous allez arriver en Galice, cela monte un peu mais c'est très beau. Bonne route, Yves

• 08 Juni 2012 - 19:25

Vrony En De Rest:

Wij houden van aftellen! Zorg er samen voor dat jullie nog stevig genieten van de laatste 296 kilometers.

• 08 Juni 2012 - 20:00

Kees En Thea:

Wat goed van jullie dat jullie nog maar 296 km hoeven te lopen!!!! Super!!! En wat zal het een verrassing zijn geweest voor jullie vrouwen en (klein)kinderen dat jullie de 21e al terug vliegen.
    Stap nog even goed door en jullie hebben je einddoel bereikt!!!!
    Heel veel groetjes van Kees en Thea.

• 08 Juni 2012 - 20:11

Gwenda:

ik lees dat jullie de 21 te terugvliegen?? jeetje...das idd aftellen voor het thuisfront en het betekent dat Vincent terug is voor het Molnbekweekend..kunnen we een sapje samen drinken! (ik drink geen bier meer...) maar een glaasje rode vino op je terugkomst moet kunnen! Geniet nog van de "laatste"tippel 296 km is bijna 2x de Nijmeegse...so what Viva la vida!!

• 09 Juni 2012 - 10:42

Jaklien En Martin:

We volgen jullie reis, petjeaf. Geniet van de laatste dagen, de wijn en de rest. Groetjes uit het frisse Roy.