Dag 69: Villar de Mazarife - Astorga - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu Dag 69: Villar de Mazarife - Astorga - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu

Dag 69: Villar de Mazarife - Astorga

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Jan Jan Vincent

08 Juni 2012 | Spanje, Astorga

De Meseta verlaten, het mooie landschap is weer terug.

Vandaag een etappe van 31,2 km, de laatste lange etappe. We hebben weer prachtig weer, zon en een lekker fris windje.
We lopen naar Hospital de Orbigo en laten het platte, bijna Nederlandse, landschap achter ons. Hospital de Orbigo is een prachtig dorpje met nog vele oude gebouwen. Hier worden nog de oude riddergevechten gehouden. Wij lopen in de ochtenduren voorbij het gevechtsveld en ontmoeten hier 2 Nederlandse dames die de gevechten al gezien hebben en vertellen er enthousiast over. Bijzonder is ook dat deze dames onderweg zijn naar Santiago met een wandelkarretje.
Onderweg naar Astorga moeten we 2 kleine heuveltjes beklimmen, met plezier, de bergen komen er weer aan!
Astorga is een prachtige stad met een kathedraal en veel mooie pleintjes. Hier ontmoeten we onze Belgische caminovriend Ludo weer. Ludo was 7 juni jarig en trakteerde op een pintje. We hebben heel gezellig samen gedineerd: alle 4 een hele gegrilde kip. Een keer wat anders dan het gebruikelijke pelgrimsmenu.
Voor Ludo toch nog iets van een verjaardagsfeest!

• 09 Juni 2012 - 14:47

Mart K:

Beste Oude Liefhebbers.
    De euforie sluipt langzaam in jullie boeiende verhalen. Zo ken ik jullie weer helemaal. De laatste 300 km is meer een zegetocht aan het worden. Dat mag ook wel na zo'n prestatie. Ik heb me laten vertellen dat de pelgrims kleur oranje is. Welnu, dan houd je hart maar vast wanneer je binnenkort weer terug bent in Budel City. Met man en macht is men bezig om onze gemeente oranje te laten kleuren. En dat allemaal voor jullie!

• 09 Juni 2012 - 15:27

André:

Beste VJ's, Mart zijn woorden kan ik volledig onderschrijven.
    Ik hoop dat jullie rond zes uur ergens een stek hebben gevonden om de eerste teleurstelling van het toernooi vol mee te kunnen beleven. Wat er ook gebeurt. We drinken er straks een op en ik zal aan jullie denken.