Dag 72: Ponferrada - Villafranca del Bierzo - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu Dag 72: Ponferrada - Villafranca del Bierzo - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Jan Jan Vincent Uit Budel - WaarBenJij.nu

Dag 72: Ponferrada - Villafranca del Bierzo

Door: Vincent

Blijf op de hoogte en volg Jan Jan Vincent

11 Juni 2012 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Een rustige dagje eindigde in een rozentuin.

Ondanks dat het advies was pas te vertrekken om 7:00 uur, was het al vanaf 5:00 uur onrustig in de slaapzaal van onze grote albergue. Gelukkig hebben we vandaag maar een etappe van 24 km.
Bij het verlaten van Ponferrada komen we langs een prachtig kasteel, gaan we over een heel mooi laantje en lopen we zelfs onder huizen door. Het miezert een beetje en zelfs de poncho was zo nu en dan nodig, maar het weer was ondergeschikt aan de mooie dorpjes als Camponaraya en Cacabelos en de prachtige wijnvelden. Wij wisten niet dat in het noorden en westen van Leon de wijnvelden van "El Bierzo" liggen. Aangekomen in Villafranca hebben dit toch even nader onderzocht!
Vanavond hebben we onderdak in een mooie albergue en zelfs een kamer voor 3 personen (afgelopen nacht 60). Het warme ontvangst van de jonge, vriendelijke gastheer en gastvrouw zullen we niet snel vergeten.
Na een eenvoudige doch voedzame maaltijd in het dorp, met de voetbalwedstrijd Frankrijk - Engeland op de achtergrond, komen we op onze wandeling naar de albergue in een prachtige rozentuin. Wat een mooie plek om deze dag af te sluiten!

• 11 Juni 2012 - 20:57

André:

De slaapzaal doet mij terugdenken aan het begin van mijn marinetijd in 1967. Zag er ongeveer net zo uit. Ook moesten we toen op een of ander onzedelijk vroeg uur uit de veren. Zal wel iets met dit soort omgeving te maken hebben. Voordeel van vroeg opstaan is dat je ook vroeg klaar bent en en nog even kunt genieten van een wel heel bijzondere rozentuin met mij twee on bekende rozenk(n)oppen tussen het liguster. Bijzondere kweek. Het mooie wijnveld met die prachtige oude ranken spreekt mij meer aan. Hadden jullie beter tussen gepast.
    Trouwens. Ik heb enige tijd na jullie vertrek mijn vroege aardappels gepoot en het doet mij genoegen te kunnen vertellen dat Anne en ik vandaag voor het eerst genoten hebben van onze nieuwe aardappels met daarbij verse asperges en dat allemaal uit eigen tuin. Verder hebben we te maken met een explosie aan aardbeien die er voor zorgt dat elke maaltijd een aardbei-element in zich bergt.
    Zo te lezen vrijwielen jullie op je gemakkie naar Santiago. Even met dat wierookvat slingeren en dan snel naar huis.
    Gegroet,
    André

• 12 Juni 2012 - 10:41

Gerrit En Nel:

Voor ons is het straks afkicken om jullie mooie verhalen te lezen en de foto,s te bekijken.Wij vinden het echt bijzonder dat jullie hier toch maar iedere dag de tijd voor nemen heel fijn.!! Geniet nog van de laatste dagen Groetjes uit het grijze Budel.

• 12 Juni 2012 - 10:53

Kas:

Hoi opa,
    Jammer he, dat Nederland verloren heeft.
    Maar we gaan er nog steeds voor.
    Je Knut beter niet zo snurken op zo'n grote zaal.
    Groetjes kas

• 12 Juni 2012 - 10:55

Fleur:

Lieve opa,
    Op school heb ik veel geleerd.
    Fijn dat je er weer bijna bent.
    Je moet niet te veel bier drinken in Bierzo, opa.
    Dikke kus van Fleur